تدریس خصوصی ریاضی در گروه …

نوشته شده در موضوع تدریس خصوصی در 24 آوریل 2015

،درخواست استاد،کلاس،استاد،معلم،تدریس خصوصی | ،درخواست استاد ...

ostadsalam.ir/

معلم خصوصی، تدریس خصوصی، دوره آموزشی و آموزشگاه استادها با نظرات شاگردانشان برای تدریس در ایران.

درخواست استاد · تماس با ما · راهنمای سایت · اجاره سالن کنفرانس

تدریس خصوصی | ،درخواست استاد،کلاس،استاد،معلم،تدریس خصوصی

ostadsalam.ir/fa/portal/teacher/search

تدریس خصوصی زبان انگلیسی دبیرستان, تدریس خصوصی ریاضی هشتم, تدریس خصوصی هندسه, تدریس خصوصی هندسه1, تدریس خصوصی ریاضی متوسطه اول,تدریس ...

استادبانک: مرجع تدریس خصوصی ایران

https://www.ostadbank.com/

تدریس خصوصی دروس ابتدایی تا دانشگاه و تحصیلات تکمیلی توسط برترین اساتید کشور، استاد و معلم خصوصی آقا و خانم از شهرهای مختلف ایران.

تدریس خصوصی در کرمانشاه · قوانین استادبانک · استان قزوین · استان اردبیل

تدریس خصوصی | آموزشگاه خواجه نصیر

www.dabir20.com/

تدریس خصوصی ریاضی تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی شیمی تدریس خصوصی عربی تدریس خصوصی زبان انگلیسی تدریس خصوصی ریاضی کنکور ...

تدریس خصوصی – ایران مدرس :: پربازدیدترین سایت تدریس ایران

teaching.iranmodares.com/

بزرگترین و پربازدیدترین سایت آموزش و تدریس خصوصی، بیش از 15000 مدرس، استاد و معلم خصوصی در تمامی زمینه ها و رشته ها در سراسر ایران.

تدریس خصوصی تافل · تدریس در ایلام · تدریس در بوشهر · تدریس در سمنان

تدریس خصوصی کلیه دروس در تهران

iranteaching.com/

تدریس خصوصی ارزان ریاضی و کامپیوتر و آی تی و مکانیک و فیزیک و معادلات سیالات شبکه هندسه برنامه نویسی شیمی زبان و طراحی وب سایت.

تدریس خصوصی

riazitehran.ir/

معلم خصوصی فیزیک تدریس فیزیک دبیرستان تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی ریاضی دوم دبیرستان تدریس خصوصی فیزیک اول دبیرستان تدریس ...

موسسه تدریس خصوصی ماهان سپاهان - شهریه هرجلسه تدریس خصوصی ماهان ...

tadris20.ir/post/4

شهریه هر جلسه 90 دقیقه ای بصورت حداقل – حداكثر و برحسب "تومان" به صورت جدول زیر می باشد و شهریه نهایی با توجه به درس مورد نظر و استاد انتخابی شما تعیین می ...

تدریس خصوصی در تهران

dabirtehran.ir/

تدریس خصوصی در تهران,تدریس خصوصی در تهران,تدریس خصوصی در تهران.

تدریس خصوصی - موسسه آموزشی الوترا | تدریس خصوصی ، کنکور، کلاس ...

www.elutra.ir/

تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان و دانشگاه توسط برترین اساتید کشور، تدریس خصوصی، معلم خصوصی و دوره آموزشی. دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی و کنکور ...

تدریس خصوصی

riazitehran.blogfa.com/

تدریس خصوصی - تدریس خصوصی تضمینی با کمترین هزینه توسط اساتید دانشگاه و دبیران رسمی آموزش و پرورش.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبان ها | آموزش مکالمه تضمینی

www.toplanguage.ir/

موسسه آموزشی زبان آموزان پیشرو قویترین و بهترین مرکز تدریس خصوصی زبان انگلیسی،تدریس خصوصی تافل و آیلتس.آموزش خصوصیمکالمه زبان انگلیسی ...

تدریس خصوصی،کلاس خصوصی،پایگاه علمی و آموزشی استادیاب

www.ostadyab.net/

استادیاب مرجع و بانک تدریس خصوصی و ارائه دهنده جزوات و مقالات درسی و دانشگاهی کشور.

تدريس خصوصي (رياضي)

www.rahnama.com/cat/index/id/38046/تدريس-خصوصي-(رياضي)

ریاضی فیزیک شیمی زیست عربی. ریاضی فیزیک شیمی زیست عربی , هفتم ،هشتم،نهم،دهم،دبیرستان , تیزهوشان ،کنکور96 (قیمت مناسب) 22702412 - 77806764 ...

تدريس خصوصي (زبان)

www.rahnama.com/cat/index/id/38047/تدريس-خصوصي-(زبان)

تدریس خصوصی انگلیسی. تدریس خصوصی انگلیسی , مکالمه عمومی/بازرگانی-توسط مدرس , دکتری زبان وکارشناس بازرگانی خارجی 88401871 ...

گروه آموزشی صبح سفید: تدریس خصوصی دبیرستان و دانشگاه و کنکور

sobhesefid.ir/

مدرس برای تدریس خصوصی دروس دبیرستان و دانشگاهی (ریاضی حسابان جبر حساب دیفرانسیل هندسه فیزیک شیمی و رشته های برق و عمران و مکانیک)دارای بهترین معلم ...

دبیربوک دات کام: سامانه جامع تدریس خصوصی کشور

dabirbook.com/

سامانه جامع تدریس خصوصی کشور - تدریس خصوصی و دسترسي آسان به بانک اطلاعاتي معلمان دبيران، اساتيد دانشگاه ها، آموزش و پرورش براي کليه دروس و کليه مقاطع ...

تدریس خصوصی ریاضی در تهران - ریاضیات ایران

irmath.com/index.php/othersections/tadris.../478-tadris-tehran

Feb 15, 2017 - تدریس خصوصی ریاضی در تهران، تدریس خصوصی ریاضی تهران، تدریس خصوصی تخصصی ریاضی در تهران،تدریس خصوصی حرفه ای ریاضی در ...

موسسه بهار اندیشه: تدریس خصوصی جلسه ای 30 هزار|کلاس موسیقی|

bahareandishe.com/

آموزش موسیقی,کلاس موسیقی,گیتار,پیانو ,تدریس موسیقی,آموزش موسیقی,آموزش موسیقی الکترونیک,آموزش موسیقی به کودکان,آموزش موسیقی,کلاس موسیقی,تدریس ...

بی شک در هر کشوری مهمترین علمی که پس از آموزش زبان رسمی آن کشور به محصلان تدریس می گردد علم ریاضی است.

ریاضیات، پایه و اساس علوم مهندسی می باشد که امروزه نقش آن غیرقابل انکار است.

اما سوالی که ما می خواهیم بطور بسیار ساده و به دور از تکلف  به آن بپردازیم این است که چرا در کشور ما ریاضیات جایگاه خود را در بین دانش آموزان و دانشجویان پیدا نکرده است؟

به عبارت بهتر چرا اکثر دانش آموزان و دانشجویان از درس ریاضی گریزانند؟

علت ضعف ایشان در دروس ریاضی چیست؟

سعی خواهیم کرد که در طول زمان، به مرور و در حد توان برای این سوالات پاسخ های واقعی پیدا نماییم.

قبل از ورود به بحث توجه فرمایید که هرگاه از لغت ریاضی برای  دانش آموزان استفاده کردیم منظورمان ریاضیات دبستان تا  دبیرستان شامل ریاضی ، هندسه ، جبرخطی ، هندسه تحلیلی ، ریاضیات گسسته ، حسابان ، حساب دیفرانسیل و انتگرال می باشد و در مورد دانشجویان منظور همان ریاضیات عمومی ( شامل ریاضی عمومی 1 و ریاضی عمومی 2 ،  معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی ) است.    

ابتدا ببینیم هدف از آموزش ریاضی چیست؟ اگر این اهداف مشخص گردند راه برای ادامه کار هموارتر خواهد گشت.

بدون تردید مهمترین هدف از تدریس ریاضی برای دانش آموزان، پرورش توانایی تفکر و آموزش برخورد منطقی با پدیده های پیرامون می باشد.

از دیگر اهداف آموزش ریاضی آماده کردن ذهن افراد جهت استفاده از ریاضیات در سایر علوم و همچنین در زندگی است.

توجه به این نکته لازم به نظر می رسد که در هیچ کشور پیشرفته ای در کتب  ریاضیات مدرسه ،  ریاضی را برای ریاضی  تدریس نمی کنند. بدین معنا که ریاضی خود، هدف نیست بلکه وسیله است برای رسیدن به اهداف بزرگتر، چیزی که متاسفانه  در کشور ما کمتر به آن توجهی شده است.

البته مشکلات افراد در دروس ریاضی به کشور ما محدود نمی شود و اکثر کشورها با این مشکل دست به گریبانند ولی موضوع بحث ما مشکلاتی است که در کشور ایران در پیش پای تعلیم و تعلم ریاضی وجود دارد.

مشکلات ریاضی را در یک نگاه کلی می توان به چهار دسته اصلی تقسیم بندی نمود
مشکلات مربوط به برنامه ریزان و مولفان کتب ریاضی .


مشکلات مربوط به معلمان و اساتید ریاضی .


مشکلات مربوط به دانش آموزان و دانشجویان.


مشکلات مربوط به اجتماع و خانواده ها.

در این مقاله سعی می کنیم اولین مشکل را مورد بررسی قرار دهیم و بررسی مابقی موارد را به مقالات بعدی موکول می کنیم.

مطلبی که غیر قابل چشم پوشی است این است که کتب ریاضی در کشور ما متناسب با مخاطبان و اهداف آموزش ریاضی طراحی نشده اند و نیاز به اصلاحات اساسی ، منطقی و کارشناسانه دارند.

انجمن ملی معلمان ریاضی ( NCTM ) هدف هایی را برای انجام اصلاحات و تغییر در آموزش ریاضی تعریف کرده است.

 طبق اهداف بیان شده، اصلاحات باید به گونه ای باشند تا  مخاطبان ریاضی 
بیاموزند به دانش ریاضی ارج بنهند.


نسبت به قابلیت های خود در انجام کار ریاضی مطمئن شوند.


بتوانند مسائل ریاضی را حل کنند.


تبادل نظر و گفتمان درباره ریاضیات را یاد بگیرند.

 اما معضلی که متاسفانه دانش آموزان و دانشجویان ما با آن مواجهند اینست که ایشان آموزش دیده اند فقط فرمولهای ریاضی را یاد بگیرند تا بتوانند مسائل ریاضی را حل کنند.

به جز این هدف که بصورت ناقص و بسیار ضعیف در کشور ما محقق شده است مابقی اهداف، بدون کمترین توجهی به حال خود رها شده اند.

اگر بپذیریم که ریاضیات هدف نیست و حداقل بخشی از اهداف آن آماده کردن افراد برای دوره های بعد، استفاده کاربردی آن و پرورش فکر افراد است متوجه خواهیم شد که مولفان کتب درسی چندان به این اهداف  پایبند نیستند و بطور سلیقه ای به تالیف کتب ریاضی می پردازند.

جهت ملموس شدن موضوع  توجه شما را به کتب ریاضی رشته علوم تجربی دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی جلب می کنم.

به عنوان مثال سرفصل مطالب ریاضیات 3 به صورت زیر است:
فصل اول بازه و تابع

فصل دوم حد و پیوستگی

فصل سوم مشتق

فصل چهارم کاربرد مشتق

نکته قابل تامل، توجه به کاربردهای این مطالب برای آینده این دسته از دانش آموزان است.

کاربرد حد و پیوستگی در پزشکی چیست؟

کابرد مشتق در داروسازی کدام است؟

کاربرد تابع در منابع طبیعی و کشاورزی چیست؟

این صحبت بدان معنا نیست که ریاضی در هیچ یک از این زمینه ها کاربرد ندارد، برعکس، نقش ریاضی در این رشته ها غیر قابل انکار است اما آن ریاضی کجا و این ریاضی کجا؟

مباحثی که این دسته از دانش آموزان نیاز دارند و می تواند در آینده آنها فوق العاده کاربرد داشته باشد ریاضیات گسسته، ترکیبیات، گراف و آمار و احتمال می باشد.

مشکل از این فزون است و وقتی بیشتر آشکار می شود که دانشجویان رشته کشاورزی باید ریاضیاتی را بگذرانند که کمترین کاربردی در رشته آنها ندارد.

یا دانشجویان رشته زیست نیز به همین ترتیب، قربانی بی تدبیری و عدم توجه برنامه ریزان آموزشی می شوند.

عمق مشکلات شورای برنامه ریزی ریاضی از این مقدار بیشتر است و در یک مقاله کوتاه نمی توان تمام ابعاد مساله را آشکار کرد ولی آنچه مهم است تلاش در جهت شناخت و رفع این مشکلات است.

اولین راه حلی که به نظر می رسد ایجاد گروه های متعدد متشکل از دانشمندان، کارشناسان و معلمان ریاضی در جهت تحقیق و تدوین کتب ریاضی است؛ کتبی که حداقل اهداف چهارگانه انجمن ملی معلمان ریاضی را تامین نماید.

اولین و بزرگترین معضلی که کتب و سرفصل های کنونی ایجاد کرده اند ایجاد حس تنفر نسبت به ریاضی در مقاطع مختلف می باشد.

بنابراین مخاطبان از ریاضی می ترسند و تنها راه غلبه بر این ترس را حفظ کردن چیزهایی می دانند که به گمانشان ( و یا در حقیقت) هیچ تاثیر مثبتی در آیندشان ندارد.

مشکل تدوین کتب به ریاضی ختم نمی شود و در سایر رشته ها از جمله تاریخ ، جغرافیا، شیمی و غیره جریان دارد که بررسی آن دسته از مشکلات را به کارشناسان مربوطه واگذار می کنیم.

بررسی سایر مشکلات آموزش ریاضی را به مقاله آتی موکول می نماییم.


ورود به خانه تدریس 90f39 20 تدریس خصوصی ریاضی در گروه ...

Article source: http://ajam-iut.mihanblog.com/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code